ניהול חנות וירטואלית
מעוניין לבנות חנותהחנויות הווירטואליות הולכות והופכות לשחקן מרכזי בעולם המכירות. הכמות שלהן רק הולכת וגדלה כי יותר ויותר בעלי עסקים מבינים שהם חייבים להיות עם נוכחות אינטרנטית, לבד או בנוסף לחנות פיזית. זה גם מסתדר עם עולם שהולך והופך לעצלן יותר ויותר, אנשים שמחפשים את הנוחות ולא ממש רוצים להזיז את עצמם בשביל קניות.
לכם כאנשי עסקים חנות וירטואלית יכולה להיות ה"גיים צ'יינג'ר" בכל מה שנוגע לעסק שלכם. היא יכולה לפתוח לכם עולם עצום של אפשרויות, יכולה לאפשר לכם להגדיל את קטלוג המוצרים שלכם וכמובן את כמות הלקוחות שלכם.
לחנות וירטואלית יש יתרונות רבים הן בכל מה שנוגע לתפעול ולעלויות והן בכל מה שנוגע ליכולת לעשות את זה מכל מקום, אבל היא דורשת רצינות ומוטיבציה בדיוק כמו חנות פיזית. ניהול חנות וירטואלית זה עבודה לכל דבר, עבודה שיכולה להיות בחלקה עם כוס קפה ביד על הספה או עם בירה בחוף הים (בכל מה שנוגע להעלאת מוצרים, שיווק וכל דבר אחר שלא מצריך התעסקות פיזית) והנה כמה טיפים על ניהול חנות וירטואלית, טיפים שיכולים לקחת את החנות הקיימת שלכם או זו שבבנייה למחוזות שלא חלמתם עליהם. אם רק תיישמו חלק מהטיפים הללו, אתם יכולים למצוא את עצמכם במקום אחר מבחינה כלכלית.
תתחילו מאפיון
רגע לפני שאתם רצים להעלות עוד ועוד מוצרים לחנות הווירטואלית שלכם, תעצרו. חשוב לעשות אפיון מסודר לחנות שלכם, כדי שתדעו מה אתם צריכים לעשות ואיך. אפיון זה אומר קביעת מטרות בעלות השגה, מטרות הגיוניות שילכו ויתעצמו עם הזמן וההצלחה. חשוב שתבינו קודם מי הם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, מה הם מחפשים ואיך אתם יכולים לתת להם את המענה הטוב ביותר. אחרי שתדעו מה אתם מוכרים ולמי ואיך המוצרים הללו יהפכו את החיים שלהם לטובים ונוחים יותר, תוכלו גם לחדד את המסרים השיווקיים שלכם.
אפיון זה גם הגדרת קטגוריות וסידור המוצרים בהיררכיה הגיונית, מה שיאפשר לגולשים לחפש את מה שהם צריכים בקלות רבה יותר וגם יסייע לקידום אורגני של החנות בגוגל.
רספונסיביות
ניהול חנות וירטואלית בצורה מקצועית ונכונה מחייב שהיא תהיה רספונסיבית. אז נכון שהיום זה בייסיק, אבל אתם חייבים לוודא את זה עם החברה שעומדת מאחורי המערכת בה אתם רוצים לנהל את החנות שלכם.
אבל רגע, מה זה אומר רספונסיביות? רספונסיביות היא תגובתיות. במילים אחרות, התאמת המסך למכשיר ממנו אתם גולשים. התצוגה של הפריטים, הלחצנים ושאר הדברים שיש בחנות לא אמורה להיות אותו הדבר בגלישה בסמארטפון או הטאבלט. החנות אמורה להתאים את עצמה אוטומטית ואתם חייבים לוודא שהיא אכן כזו כדי שהיא תהיה נוחה ללקוחות שלכם וכדי שחוויית השימוש תהיה טובה. זה מוביל אותנו לטיפ הבא – חוויית משתמש מוצלחת במיוחד.
חוויית משתמש
היום הכול זה חוויה. טיול בנפאל הוא חוויה, הכנת אספרסו במכונת הקפה המדהימה שלכם היא – חוויה, הישיבה בכורסא שקניתם לסלון ב-5 ספרות היא – חוויה וניחשתם נכון, גם הגלישה באינטרנט היא – חוויה.
חוויית גלישה היא משהו שאתם לא יכולים לוותר עליו בשביל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. אתם צריכים לזכור שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם בחנות שכרגע הם הגולשים, רוצים למצוא את המידע שהם צריכים במהירות ובקלות. הכפתורים צריכים להיות ברורים ונעימים וכאלו שיגרמו ללחוץ עליהם, הפעולות השונות באתר צריכות להיות קלות, והתחושה הכללית של הגולש צריכה להיות כזו שתגרום לו להמשיך לעשות שימוש בחנות שלכם וכמובן גם לחזור אליה בקנייה הבאה שלו. ניהול חנות וירטואלית חייבת לקחת בחשבון את חוויית המשתמש, זה עולם ומלואו ולזה אחראית החברה שעומדת מאחורי המערכת.
עדכון שוטף של החנות
עוד טיפ חשוב שנוגע לניהול חנות וירטואלית הוא עדכון שוטף שלה. חנות וירטואלית לא יכולה לעמוד במקום. גם הגולשים צריכים לראות בה תנועה כל פעם שהם נכנסים אליה וגם גוגל צריך לראות שהיא חיה ובועטת. מה זה אומר עדכון שלה? זה אומר עדכון של המוצרים, של התיאור שלהם ושל התמונות שלהם. זה אומר העלאה של תכנים לבלוג של החנות וזה אומר השתתפות בסיילים (כמו Black Friday) פרסום מבצעים והטבות וכל מה שמשאיר את האתר בתנועה. כל הזמן.
התמונות באתר
כשאתם מסתובבים בחנות ירקות (חנות פיזית כן?) ואתם רוצים נניח לקנות תפוחים, אתם מסתכלים עליהם נכון? לא תבחרו תפוח שלא נראה מעורר תיאבון נכון? כך גם כל מוצר אחר בכל חנות אחרת שתיראו, תבחנו אותו טוב לפני שתיקנו…
בעולם הווירטואלי מה שמחליף את מראה העיניים הוא תמונות מקצועיות ואיכותיות. הן אלו שבסופו של דבר יגרמו לגולש ללחוץ על הכפתור "הוסף לסל" ואתם צריכים לקחת אותן במלוא הרצינות. צלמו את המוצרים שלכם פעם אחת כמו שצריך ועדיף שתעזרו בצלם מוצרים מקצועי ורק אחרי שהן חדות וברורות ומכמה זוויות תעלו אותן לחנות שלכם. תנו ללקוח שלכם לראות מה הוא הולך לקנות ותגרמו לו גם לרצות לקנות.
תיאור המוצרים
ניהול חנות וירטואלית באופן מקצועי דורש גם כתיבת תיאורים מפורטת למוצרים שלכם. גם כאן, אין ללקוח את האפשרות לראות בעיניים את גודל המוצר ופרטים אחרים ותיאור מפורט שכולל מידות, משקל ופרטים אחרים יגדיל את הסיכויים שהוא יקנה. גם פה, אל תפחיתו מהחשיבות. תיאור מוצר איכותי יכול להיות ההבדל בין רפרוף הלאה של הלקוח ובין רכישה של המוצר.
תעשו ללקוח חיים קלים
כמה שיהיו ללקוח יותר שלבים לעבור עד שהוא ישאיר את פרטי כרטיס האשראי שלו ככה הסיכויים למכור יפחתו. קנייה בחנות וירטואלית צריכה להיות פשוטה ונוחה. היא צריכה להיות קלה ומהירה וצריכה להיות כמה שפחות עמוסה. כך לדוגמא, עדיף שלא תחייבו את הגולשים לפתוח משתמש בחנות כדי לקנות ואפשרו להם לקנות גם תחת הגדרה של "אורחים". תעשו להם את זה פשוט – בחירת מוצר לקנייה, הוספה לעגלת הקניות ורכישה. זהו. דץ אול. לא יותר מזה.
תנו שירות לא פחות ממושלם!
שירות לקוחות בעולם הווירטואלי נוח במיוחד. אתם יכולים לעשות אותו מכל מקום ואין שום סיבה שלא תשאירו ללקוחות שלכם טעם של עוד. אתם יכולים לענות לכל שאלה שמגיעה בצ'ט, במייל או בכל פלטפורמה אחרת מהמכשיר הנייד שלכם גם אם אתם על החוף בקאריביים ואין סיבה שלא תעשו את זה. ניהול חנות וירטואלית הוא אולי יותר מהכול 100% שירות לקוחות.
בשביל שכל אלו יקרו ובשביל שתוכלו לנהל את החנות שלכם ביד רמה, אתם צריכים שהיא "תשב" על מערכת טובה. אתם צריכים שהמערכת הזו תספק לכם את כל הפיצ'רים הדרושים, צריכים שהיא תהיה אינטואיטיבית ונוחה כדי שגם אם אתם לא ביל גייטס, תוכלו להסתדר איתה בקלות.
חשוב שהיא תהיה אמינה וחשוב שהחברה שעומדת מאחוריה תהיה חברה עם המלצות ועם מוניטין עשיר. היא צריכה לתת לכם תמיכה כדי לפתור כל בעיה, ועם מערכת ניהול כזו תוכלו למקסם את המכירות שלכם ולמלא את הכיס שלכם. בחירה בטוב ביותר תיתן את התוצאה הטובה ביותר. כן, ככה פשוט.