איך לנהל חנות באינטרנט לצד עסק פיזי?
מעוניין לבנות חנות?
חנות מקוונת מצוינת לילדים, בה תוכלו לקנות לא רק בגדי תינוקות וצעצועים, אלא גם רהיטים, עריסות, כסאות ילדים, עגלות ואביזרים עבורם. פלטפורמה עצמאית לבניית אתרים, היא פלטפורמה בה אתם מקימים חנות באופן עצמאי. בניית חנות באינטרנט היא תהליך פשוט יחסית. בדרך כלל יציעו לכם בניית חנות וירטואלית רגילה, ולאחר מכן יעבירו את נתוני חנות זו – את האופי של העיצוב והטקסטים, לפייסבוק. המקום שרבים מתבלבלים בו ולא בטוחים , איך וכיצד החנות שלהם צריכה להיות בנויה הלבטים הרבים במקומם ולכן יש צורך בייעוץ עם גורם בתחום בניית חנויות הוירטואליות מכיון שהחנות והקישורים שבה צריכים להיות מותאמים לקהל היעד ולרוב נדרשת סטטיסטיקה שרק לעוסקים בבניית חנות באינטרנט יש. הקמנו את bizzapp מתוך הבנה שכל חנות וירטואלית צריכה לפעול בכל הפלטפורמות. מהנקודה הזאת ואילך יש לפעול לתחזוקת האתר: לנהל את התוכן שלו, לדאוג לאחסון האתר, ולקדם אותו במנועי החיפוש. אך עדיין בל נשכח שגם לחנות הלא וירטואלית שלנו יש יתרונות כגון האפשרות לחוש את המוצרים שלנו ו"להריח" אותם, שכן זהו יתרון גדול, אך עדיין לא תמיד אנו צריכים בהכרח לחוש את המוצר או להריח אותו, מה גם שישנם מוצרים מסויימים שנמכרים בכמה חנויות וזיהוי המוצר נעשה על ידי הדגם שלו, בדיקת הדגם בחנות פיזית כלשהיא וקניית המוצר דרך חנות וירטואלית ברשת רק במחיר זול יותר.
למעשה, כאשר הגולש נכנס לאתר שלך, הוא לא ממש קורא את כל התוכן, האמת היא, שהוא בכלל לא ממש קורא, הוא יותר "סורק", מלמעלה למטה, מחפש את התשובה לשאלה שלו, מחפש את המענה לצורך שלו, לפעמים זה אפילו פחות מ 45 שניות, אבל לגולש זה מספיק בכדי לקבוע האם כדאי לו לבצע עסקה או לחזור בפעם הבאה. התשובה היא המון ! אי ביי (ebay) היא דוגמה מצויינת, באי ביי זיהו מהר את הרצון והצורך של הגולשים שלהם ליצר רווחים על ידי מסחר מוצרים משומשים מיד שניה, טכנולוגיות ומתודות למסחר אלקטרוני באינטרנט עזרו לאי ביי לפתח פלטפורמה מתאימה לצרכיה וחשוב מכך לצרכי גולשיה, והשאר היסטוריה.. לא תמיד ברור היכן מחכה הלקוח הבא, וחשוב שהעסק הווירטואלי יהיה זמין ונוכח בכל מקום במרחב הדיגיטלי. למד על הלקוח הפוטנציאלי שלך, והתמקד על הנושאים והצרכים שהמתחרים שלך אינם מצליחים לראות. למד עוד על הלקוח שלך ופתח מיתוג יחודי ומעניין ויזואלית, השתמש בצבעים המתאימים לאופיו של העסק, עצב לוגו חדשני וייחודי שיסמל את יתרונות ואיכויות העסק, וגבש מבנה עיצובי מושך ייחודי ומניע לפעולה.
בחר תמיד מערכת מסחר פשוטה לתפעול וכזו שתתן לך את החופש להתעסק רק במה שחשוב. בחר חנות וירטואלית שתתאים לצרכי העסק היחודיים, או אפיין ובנה מערכת מתאימה, לא לכל החברות המשווקות חנויות וירטואליות יש את היכולת לשנות או להתאים לך מערכת ברמה הפונקציונאלית. לנו בשופ פקטורי יש את היכולת לשנות ולהתאים עבורך את מערכת המסחר שלנו מקצה לקצה, יש לנו הידע המקיף והמקצועי להתאים עבורכם מערכת לתפעול מקיף ומקצועי אך ידידותי וקל לתפעול. במידה וכבר קיים לכם עסק מצליח והמוצרים שלכם נמכרים, כעת תוכלו למנף את העסק שלכם על ידי יצירת חנות וירטואלית שתגרום לכם לחשיפה נוספת. באמצעות פרסום ממומן תוכלו להגדיר את התקציב שלכם, לטרגט לקהלים ספציפיים ולהופיע במילות המפתח הרלוונטיות ביותר עבורכם, ולעצב את המודעות שלכם עם טקסט ותמונות, שיפנו ללקוח האידיאלי שלכם. במידה ויש לכם עסק פעיל ואתם שואפים להרחיב אותו באמצעות האינטרנט, חנות וירטואלית איכותית יכולה לשדרג את העסקים שלכם במהירות רבה. יצרנים החלו למכור את המוצרים באמצעות האינטרנט, גם אם בעבר לא עשו כן, יצרנים שלא שיווקו את מוצריהם בעבר ישירות לצרכן החלו למכור ישירות לצרכן באמצעות אתרים ממותגים, וחנויות דגל של היצרן החלו להיפתח כחלק ממיתוג המוצר והוזלת פערי התיווך במחירי המוצר לצרכן. ולמרות כל זאת, עדיין יהיו גולשים שירצו לרכוש את המוצר אך יחששו למסור את פרטי כרטיס האשראי שלהם דרך האתר.
אולם, האינטרנט אינו מחליף את החנויות. ח, האינטרנט הפך לכלי מכירות משמעותי, והמכירות בו גדלות בהיקף של כ-20% בכל שנה. בכדי שכל מוצר שאתם מוכרים ומופיע באתר שלכם, יש לדאוג שכולם יעברו תהליך של 'אנדוקס' על ידי גוגל. אם אתם מוכרים מגוון מוצרים ממגוון קטגוריות, חשוב מאוד לאפשר לגולשים אפשרויות חיפוש נוחות ויעילות. הערך עד כמה שוק זה מעסיק מוכרים אחרים, וקח בחשבון לא רק אתרים, אלא גם חנויות רגילות. שאף לפתרון מקיף ומקצועי לא רק בהתאם לצרכיך כעת, שאף לפתרון מקיף גם לצרכיך העתידיים. צמיחה כזו אף אחד לא צפה, והמגמה רק עולה ומתרחבת, היום כבר כמעט ולא ניתן לרשום דומיינים תחת שמות גנריים בסיומת .קום. אז מה כבר ניתן להספיק ב 45 שניות ? כמו בעולם הפיזי, כך גם בהקמת חנות באינטרנט צריך דבר ראשון למצוא “אתר” או “נכס” שעליו ניתן יהיה להקים את החנות המקוונת. בחנות חלקים למספר רב של מותגים כמו hp, lenovo, ibm, dell, toshiba ועוד. אנשים נוטים יותר להוציא את כספם כשזה לא מרגיש כמו מטלה אלא קל ונוח. הימנעו מפוטרים עמוסים מידי – אין ספק שמפת משמש היא הרבה יותר קריטית כאשר מדובר בחנויות וירטואלית, אבל אין זה אומר שהפוטר צריך להיות עמוס במוצרים. ההשקעה בפתרון חכם המתייחס ותומך גם בשינויים עתידיים ובעל גמישות פונקציונאלית היא הדרך להצלחה מקצועית במסחר באינטרנט.