איך לנהל חנות באינטרנט לצד עסק פיזי?

מעוניין לבנות חנות

?

חפשו בית תוכנה הסולק מגוון כרטיסי אשראי, במגוון מטבעות. בדקו את הדו”חות התקופתיים המוצעים על ידי כל בית תוכנה. בחרו בית תוכנה שמציע דפי סליקת אשראי ממותגים, שניתן להתאים אותם לעיצוב ולמיתוג של החנות באינטרנט. יש פלטפורמה, יש שם ודומיין כעת צריך לבחור חברת אחסון שתאחסן על גבי השרתים שלה את החנות הוירטואלית. המלצתנו היא לאפשר לגולשים לבחור בין מספר דרכים למשלוח או איסוף עצמאי של המוצר. בפני בעלי חנויות איקומרס עומדות כיום לא מעט אפשרויות לבחור מהן. מומלץ לבקש מעט מאוד פרטים לפני רכישה כדי שהלקוח יוכל לרכוש במהירות וללא עיכובים והסחות דעת. למרות הנתון המדהים הזה, יש לא מעט עסקים בישראל שעדיין אין להם אתר – מה שאומר שעכשיו זה הזמן המושלם לפעול, לבנות ולהקים אתר מסחר אונליין. בכתבה הבאה נשפוך אור על הצעדים הנדרשים בדרך למיקסום מכירות מהעסק הווירטואלי שלכם, לא משנה מה אתם מוכרים או למי. העלות של חנות אינטרנטית, בניגוד לחנות פיזית, הינה קטנה יחסית כאשר הרווח הפוטנציאלי גבוה בהרבה, מאחר שלחנות שתבנה ברחוב או בקניון יגיעו רק אנשים מהאזור בעוד שלחנות באינטרנט יגיעו מכל הארץ ואולי אפילו מהעולם. כאשר מתכננים ארכיטקטורת חנות באינטרנט יש לדאוג שללקוחות יהיה קל לנווט ולדפדף בין דפי החנות השונים. טיפ לדרך: בהתחלה כדאי לנסות ולדאוג לנוכחות של החנות הווירטואלית בכמה וכמה אפיקים.

● יחס המרה גבוה – ככל שהנוכחות הווירטואלית של העסק גדולה ומשמעותית יותר, כך משפרים את יחס ההמרה ונהנים מגידול במכירות ומשיפור ברווחיות העסק. אחד הכשלים הגדולים ביותר שפוגעים במכירות של חנויות וירטואליות – הוא רושם לא אמין. פעולת הקניות ברשת האינטרנט מתייחסת לא רק לביצוע אקטיבי של רכישה ותשלום, אלא גם לחיפוש מוצרים או שירותים והשוואת מחירים ביניהם. מדיה – בניית חנות אינטרנטית מקצועית מחייבת צילום מקצועי של מוצרים – אנו ממליצים כמובן לשכור שירותי צלם מקצועי שיצלם את המקצועים על רקע מתאים (לרוב עדיף רקע שקוף) ולא לצלם בצורה חובבנית עם הטלפון הנייד. כמעט כל אחד ואחת יכולים להקים חנות אינטרנטית, אבל לא כל אחד יכול להקים חנות אינטרנטית מצליחה. בסופו של דבר, כולנו שמענו על עשרות ומאות סיפורים של רכישות לא מוצלחות באינטרנט, פרצות אבטחה ושימוש לא חוקי בכרטיסי אשראי של גולשים ואפילו אתרים שכל תכליתם היא הונאה. לקוחות פוטנציאליים רבים עדיין נרתעים ממסירת מספר או סליקת כרטיס אשראי באתרי אינטרנט שאינם מכירים. הקפידו לאפשר לגולש מענה על כל שאלותיו, נסחו תנאי שימוש ברורים, בנו עמוד שאלות ותשובות עם מענה לשאלות נפוצות בנושא סליקת כרטיסי אשראי דרך האתר ותנאי השימוש בו ובאופן כללי. בכל מקרה חשוב כי בעל האתר יבדוק את העלות מול התועלת ובמידה והוא מוצא כי פתיחת חנות וירטואלית רווחית וכדאית כלכלית כדאי לבצע מהלך זה אך חשוב להקצות לו משאבים כספיים וכוח אדם שיתחזק את האתר באופן שוטף ועל בסיס יומי.

דאגו שהמערכת מחייבת גם עסקאות ריטיינר ומכבדת באופן אוטומטי גם הוראות קבע. עסקים רבים, ביניהם חנויות ורשתות, שלא הקימו אתרי מכירות ולא דאגו לנוכחות מרשימה בדיגיטל סבלו הפסדים כבדים, בעוד עסקים שהשקיעו לפני משבר הקורונה בקידום האתר שלהם, בפרסום ממומן וכמובן בחנות אינטרנטית מתקדמת ובנוכחות ברשתות החברתיות, הצליחו לנצל את המצב כדי להגדיל מכירות ולהרחיב משמעותית גם את מספר הלקוחות, וזאת במקביל לשיפור ברווחיות העסק שלהם. בעזרת איסוף וניתוח ביג דאטה אפשר ללמוד על תחומי העניין של לקוחות, על רכישות קודמות, על נתיבי מסעות הקניות שלהם, על העדפותיהם, גילם, המגדר שלהם, היסטוריית רכישות, שעות שבהם הם נוטים לבצע רכישות ועוד נתונים יקרי ערך. המערכת מאפשרות לבעל החנות באינטרנט להגדיר בפני מי תוצג המודעה לפי פרמטרים כגון גיל, מין, אזור גיאוגרפי, תחומי עניין וכדומה. אם אתם מתקשים למצוא שם, נסו לפנות לעולם מילות המפתח המאפיינות את התחום שלכם, ייתכן שמשם תבוא הישועה (זה גם יעזור לכם מאוחר יותר בקידום החנות בגוגל). החליטו אם אתם פונים לשוק המקומי או השוק הגלובלי. סקר שוק, השוואת מחירים והכל בלחיצת עכבר או אגודל. פונקציה נוספת שתקל על גולשים המעוניינים לערוך השוואת מחירים בין מוצרים, היא מיון המוצרים לפי עלותם.

Free vector people using credit cards and buying clothes online, sample text

יותר מכך, לכשיכנס עדכון ה Mobile First, שמדרג את האתר קודם לפי גרסת המובייל ולאחר מכן לפי הגרסה הנייחת, האתר יסבול מירידה דרסטית במיקומים. חלקו את היררכיית האתר לקטגוריות לפי קהלי יעד כך שכל קהל יעד יוכל להגיע מהר לקטגוריה המתאימה ביותר עבורו, ללא תסכולים וללא הסחות דעת. אפשרות לגייס חברים ובני משפחה בעלי פרופיל בפייסבוק לטובת קידום החנות האינטרנטית, ללא עלות, באמצעות שיתוף הודעות עם קישור לאתר המכירות. ממשק ניהול אינטואיטיבי וידידותי למשתמשים, קרי: למנהלי החנות באינטרנט. בעלי חנויות אינטרנטיות חייבים להיות קשובים לצורכי הלקוחות הפוטנציאליים, לאפיין את הדרישות של הלקוחות השונים, להבין מהן הציפיות של הלקוחות מאתר המכירות, למשל ממשק משתמש ידידותי, טכנולוגיות אבטחה מתקדמות וכיוצא בזה. מעבר לכלי הפרסום של הרשת החברתית, ניתן להקים גם חנות בפייסבוק, אך לרוב המטרה היא להגביר את החשיפה ולהפנות את הלקוחות הפוטנציאליים לרכישה בחנות עצמה. מעבר "לאיש הטכני" שנדרש בכדי לבנות אתר כזה, כדאי מאוד שאת תהליך התכנון והאפיון של האתר ילווה איש מקצוע המתמחה בנושא שיווק באינטרנט. חשוב כי הלקוח יוכל לפנות לגורם אנושי ובכך מגבירים את אמינות האתר והלקוח מרגיש כי יש לו עם מי לדבר במקרה של בעיה. לא תמיד ברור היכן מחכה הלקוח הבא, וחשוב שהעסק הווירטואלי יהיה זמין ונוכח בכל מקום במרחב הדיגיטלי.

Sellio System Dashboard

Get in touch

רוצים לדעת עוד, לשמוע עוד, לראות עוד, מוזמנים ליצור קשר אנושי איתנו בכל זמן ומכל מקום.|



    שלחו הודעה בוואצאפ לקבלת הצעת מחיר לחנות וירטואלית להצעת מחיר