חנות וירטואלית – מה חשוב לדעת ומאיפה מתחילים?
מעוניין לבנות חנותחנות וירטואלית – מה חשוב לדעת ומאיפה מתחילים?
עד לפני מספר שנים, אתרים של רשתות, עסקים ובעלי מקצוע שונים שימשו בעיקר כמאגר מידע ללקוח ובמקרה הטוב למקור עבור קבלת שירות דרך האינטרנט. אחרי שבנינו למעלה מ-1,500חנויות באינטרנט מצליחות, המייצרות יחד מחזור של 2 מיליארד ש"ח בשנה (בממוצע, למעלה ממיליון ש"ח בשנה לכל חנות), הבנו מהן השאלות הנכונות שצריך לשאול את עצמו כל בעל עסק, לפני שהוא ניגש אל בניית חנות אונליין. לכן, לא מומלץ לבקש מלקוחות להירשם לפני שהם מבצעים רכישה. אז מה כדאי לדעת לפני ? ברגע שהעיצוב מתאים לחוויית המשתמש של הגולש, אז כמו שהוא חוזר אל חנות פיזית בה הוא נהנה לבצע קניות, כך הוא יחזור גם אל החנות הוירטואלית שלנו. עסק מהבית טומן בחובו שפע של יתרונות, ואם אתם סקפטיים או נמצאים בעיצומה של התלבטות באם לפתוח עסק מהבית או לא, אז כדאי שתדעו שאפילו מייסדי חברת גוגל, סרגיי ברין ולארי פייג’, החלו את דרכם כעסק קטן מהבית, יותר נכון כעסק קטן המתנהל מהגרא’ז’ של הבית. אם החברה עומדת בתקציבכם, אך המחיר בהשוואה לשוק, הוא מוגזם במיוחד, אל תשכרו את שירותיה של חברת בנית אתר זו, אך אם המחיר הוא גבוה מהשוק אך לא באופן קריטי, והתרשמתם מאוד לחיוב ממקצועיותה של החברה וממתן השירות שלה, לכו על זה. בנית אתר של מסחר אלקטרוני באינטרנט, טומנת בחובה יתרונות רבים, שמתבטאים בשורת הרווח הסופית, היות ובאתר אינטרנט שניתן לבצע בו רכישות – מה שנקרא גם חנות וירטואלית, ההכנסות הן יותר גבוהות וההוצאות הינן נמוכות בהרבה.
• זמינות – אחד היתרונות הגדולים של בנית אתר מסחר אלקטרוני הוא הזמינות שלו. פייסבוק מאפשר למשתמשים, אפילו לכאלו שאין להם כל ידע טכני, ליצור דף שהוא למעשה חנות לעסק לכל דבר, ויש הטוענים כי למעשה גולשים רבים לא מעוניינים לעזוב את פייסבוק לצורך עריכת קניות ברשת ויעדיפו לקבל הן את הפרסום של המוצרים והן את האפשרות לרכוש אותם בתוך הרשת החברתית עצמה. באיזו תדירות יתעדכן קטלוג המוצרים שבאתר? מערכת החנות הוירטואלית שלנו מאפשרת לך לפרסם מגוון קטגוריות תתי קטגוריות ותחתיהן את כל מוצרי הקטגוריה, ניתן להוסיף כמה נתונים שרוצים על כל מוצר וקטגוריה, וכן כמה קטגוריות וכמה מוצרים שרוצים, אצלינו אין הגבלה על כמות המוצרים שלכם , כאן אתם יכולים לפרסם גם את כל המלאי שלכם אם תרצו, ואת כל קטגוריות המוצרים שלכם בקלות ומהירות וללא שום מאמץ, הכל בעזרת הטכנולוגיה המתקדמת בתחום המסחר באינטרנט ובעזרת הידע הנרחב והניסיון העשיר שלנו בתחום. עובדה זו הינה אבן יסוד למהירות טעינה גבוהה של אתר חנות וירטואלית ומהירות גבוהה של מעבר בין דפי אתר החנות. מספרת בן עמי. "קיבלתי הרבה מאוד הודעות מאנשים שלא האמינו שאלו בגדים מיד שנייה, ושאלו אותי איפה אני מוצאת את כל הפריטים. מנקודה זו התחלתי לסקור חנויות יד שנייה בארץ. הייתי הולכת לכל מיני חנויות ומראה כל מיני פרטים מגניבים משם. בהמשך, התחלתי להעביר את הסיורים כדי לתת לאנשים חוויה ראשונית טובה עם יד שנייה".
תלוי במיומנות. חנות כזו יכולה להפוך מיד להיות מקור הפרנסה העיקרי או הבלעדי של אנשים רבים. לפי סקר של איגוד האינטרנט הישראלי שנעשה בתחילת 2020, 85% מכלל משתמשי האינטרנט בישראל מבצעים קניות באתרים ישראליים ובאתרים בינלאומיים, לעומת 63% שנדגמו בסקר בשנת 2017. בימים אלו, כל בעל עסק שלא בונה פלטפורמת מכירה ראויה באינטרנט ולא מבצע פעולות קידום חנות בגוגל וברשתות החברתיות, למעשה מקטין את סיכויי המכירה וההישרדות העסקית שלו בשוק בו פועל. לעומת זאת אתר האינטרנט חוסך לך כבעל עסק הוצאות רבות היות ואתה היחיד שמנהל אותו, מה גם שההוצאות עבור מיסים וחשבונות הן הוצאות שעל פי רוב אינן קשורות לעסק, כי העסק מתנהל מתוך ביתך ואלה כספים שבין כה היית מוציא. בניית חנות וירטואלית היא עניין שבשגרה עבור מעצבי ובוני אתרים – האינטרנט עולה על גדותיה ממש באתרים אשר מצעים מוצרים שונים ושירותים למכירה, בהן ניתן להשוות מחירים, להתרשם מתמונות וסרטונים, כמו גם מהמלצות של לקוחות קודמים. עמוד מוצר, עמוד רכישה ותנאים, קטגוריות ברורות בדיוק כמו מחלקות בחנות פיזית. כלל שני, ניווט פשוט וקל – מבחינת הגולש שוטטות בחנות וירטואלית היא בדיוק כמו שוטטות בחנות פיזית. חנות וירטואלית תאפשר לכם להגדיל את היקף המכירות שלכם ומעבר לכך תהיה לכם גישה ישירה לממשק הניהול במידה ותרצו לבצע שינויים או לעלותלהוריד מוצרים בחנות.
מעבר לכך אתר המכירות שלכם יהיה פתוח כל הזמן (24 שעות, כל השבוע) לכל הגולשים. היתרון הגדול והמשמעותי של בניית חנות וירטואלית בפייסבוק, הוא היתרון של הקהילתיות והשיתוף, אשר בא לידי ביטוי בפועל באמצעות השימוש היום יומי והרגיל של הגולשים. כלל רביעי, עיצוב חנות וירטואלית היום כולל גם עיצוב מותאם לסלולר. החנות הווירטואלית צריכה להיות עקבית עם זהות המותג שלך, כולל הלוגו, הצבעים והמסרים שלך. הטעות הנפוצה ביותר בנוגע לעיצוב חנויות וירטואליות היא הבלבול בין חנות מעצבת ויפה, לבין חנות מעוצבת עם דגש על חווית גלישה נוחה, יכולת מכירה, שימושיות ואמינות. ניהול החנות נעשה בצורה ברורה פשוטה ידידותית למשתמש חסר הנסיון, ויחד עם זאת ניהול יעיל ומשוכלל תוך שימוש בטכנולוגיה המתקדמת ביותר בתחום ומערכות אבטחה והצפנת נתונים ברמה הגבוהה ביותר. לאחר התשלום, ההזמנה תועבר לבעל העסק במייל או במסרון והיא גם תתוייק במערכת ניהול ההזמנות. כל מי שירצה יוכל להזמין מוצרים, וברגע שההזמנה תתקבל במערכת של החנות, נבצע אליו את המשלוח והוא יקבל את המוצר. חנות וירטואלית ברשת לא דומה בשום צורה למקבילה שלה הלא וירטואלית, קבלת חנות בחינם לתקופת ניסיון וללא שום התחייבות תאפשר לך לגלות את הייתרונות של רשת האינטרנט השימוש במערכת מסחר מתקדמת והחשיפה הגלובאלית של מוצריך לקהל גולשים או לקוחות פוטנציאלים. בספטמבר 2015 פייסבוק הציגה פיצ’ר חדש למכירת מוצרים שונים ישירות מדף הפייסבוק של העסק.