חנות וירטואלית – מה חשוב לדעת ומאיפה מתחילים?
מעוניין לבנות חנותחנות וירטואלית – מה חשוב לדעת ומאיפה מתחילים?
חנות וירטואלית מותאמת לקוח מאפשר לבעלי האתר שליטה מלאה על התהליך, תוך פיקוח צמוד, אפשרויות ניהול חכמות ומידע מיידי על כמות המכירות, המלאי ופעולות גולשים קבועים וחדשים. תהליך התשלום בחנות וירטואלית מתחלק לרוב לשלב ראשון בו על הלקוח להירשם או לפתוח חשבון בחנות, להזין פרטי יצירת קשר וכתובת למשלוח, להזין קופון הנחה או שובר הנחה (במידה ויש לו) ולהתקדם לשלב הבא שהוא ביצוע התשלום ובחירת שיטת המשלוח. השפה הויזואלית צריכה להיות ברורה דיה עבור הגולש, כדי לגרום לו לעשות פעולות כמו רכישה, הרשמה למועדון לקוחות או ליצור קשר לגבי מוצר מסוים החסר בדיוק במלאי. היא קלה יחסית לשימוש, היא רבת עוצמה, כמו כן ניתן לעשות עיצוב בהתאמה אישית וחלק בלתי נפרד ממנה הוא הספרייה העצומה של תוספים זמינים. אופטימיזציה באתר – שלב זה בא לוודא שאתר האינטרנט שלכם מותאם לדרישות הקידום של גוגל, ופועל בכל הרמות הטכניות החשובות, כמו למשל טעינה מהירה. על כך בדיוק אנחנו הולכים לדון בשורות הבאות, כאשר המטרה שניצבת לנגד עינינו היא ללמוד מטעויות של אחרים ולסייע לכם למקסם את המכירות מהחנות האינטרנטית שלכם. כיום, עם התפתחותה של הטכנולוגיה ועם הפיתוח של האפשרויות הדיגיטליות והמקוונות הרבות, נפוצה יותר ויותר האופציה של חנות באינטרנט, אשר מאפשרת רכישה של מוצרים מכל הסוגים על גבי המחשב. ווב סטודיו פיתחה מערכת מסחר אלקטרוני ייחודית המתבססת על הטכנולוגיה המתקדמת ביותר כיום, המשרתת את לקוחותיה בישראל ובעולם.
עיצוב ואפיון האתר צריך להיות מלווה על ידי אנשי מקצוע מיומנים בתחום, כאלו עם הניסיון וההכשרה הטובה ביותר לבניית האתר. באמצעות פרסום ממומן תוכלו להגדיר את התקציב שלכם, לטרגט לקהלים ספציפיים ולהופיע במילות המפתח הרלוונטיות ביותר עבורכם, ולעצב את המודעות שלכם עם טקסט ותמונות, שיפנו ללקוח האידיאלי שלכם. שיווק באמצעות ניהול תוכן – שיווק באמצעות תוכן כרוך ביצירת תוכן איכותי ששומר על האתר שלכם רענן, שימושי, ונותן לכם את ההזדמנות למקד יותר מילות מפתח שיובילו אל האתר שלכם באמצעות חיפוש אקטיבי בגוגל. כבעלים של חנות איקומרס יש לכם פוטנציאל לכבוש שווקים גלובליים חדשים ולהפוך את החנות המקוונת שלכם למדפסת כסף. מומלץ לוודא את המיקום הפיזי של שרתי חברת אחסון האתר, על מנת להתאים את שיווק מוצרי החנות הוירטואלית לקהל יעד הממוקם באותה מדינה כמו שרתי חברת האחסון. יש לא מעט בעלי חנויות איקומרס שמתעלמים או כלל לא מודעים לכך אבל על מנת לנהל חנות אינטרנטית מצליחה חשוב לספק מידע לוגיסטי ושירותי מקיף.
על מנת לראות תוצאות מיידיות 'מעכשיו לעכשיו' יש צורך בביצוע פעולות קידום ממומנות. לפי סקר של איגוד האינטרנט הישראלי שנעשה בתחילת 2020, 85% מכלל משתמשי האינטרנט בישראל מבצעים קניות באתרים ישראליים ובאתרים בינלאומיים, לעומת 63% שנדגמו בסקר בשנת 2017. בימים אלו, כל בעל עסק שלא בונה פלטפורמת מכירה ראויה באינטרנט ולא מבצע פעולות קידום חנות בגוגל וברשתות החברתיות, למעשה מקטין את סיכויי המכירה וההישרדות העסקית שלו בשוק בו פועל. בנוסף, יכולה חנות וירטואלית גם להציג ללקוחותיה מוצרים במבצע, מוצרים דומים למוצרים שכבר ניצפו בחנות על ידי הלקוח ומוצרים משלימים למוצרים אשר הוסיף הלקוח לסל הקניות הוירטואלי שלו. אתם בוודאי כבר מתחילים לנוע לכיוון הביצוע המעשי, ונשאלת השאלה איך מתכננים חנות פיזית בצורה שהיא תעשה את העבודה שלה – תמשוך את הלקוחות להיכנס פנימה, תסביר להם פנים, תגרום למוצרים להיראות מושכים, ובסופו של דבר, העיקר הוא – שהחנות תזמין את הלקוחות להכניס את המוצרים לסל הקניות שלהם ולרכוש מהמוצרים שלכם, והרבה.
יחד עם השפה הויזואלית חייב לבוא האפיון ההיררכי של הקטגוריות, תתי הקטגוריות, תצוגת המוצרים, אזור סל הקניות ועוד. תעודת SSL מכילה נתונים של האתר אשר נשלחים לדפדפן בכל פעם שמישהו ניגש לאתר החנות הוירטואלית, באמצעות פרוטוקול https המאפשר חיבורים מאובטחים בין שרת האחסון המארח את החנות הוירטואלית לבין הדפדפן של הלקוח. מומלץ מאד לקבל מחברת האחסון נתונים סטטיסטיים אודות זמינות השרת המאחסן את החנות וכן, לבדוק כל הזמן נתונים בזמן אמת. למרות הנתון המדהים הזה, יש לא מעט עסקים בישראל שעדיין אין להם אתר – מה שאומר שעכשיו זה הזמן המושלם לפעול, לבנות ולהקים אתר מסחר אונליין. אתר מסחר אלקטרוני אשר אינו מקודם ומשווק לא יביא למשיכת גולשים ולביצוע רכישות און ליין. חנות וירטואלית יכולה להתקיים גם לצד חנות פיזית, כלומר ללקוחות קיימת אפשרות לבצע רכישות גם בחנות הפיזית וגם דרך אתר החנות – בחנות הוירטואלית. כאשר לקוחות חנות וירטואלית יכולים להשתמש באתר החנות במהירות וביעילות, סיכויי ההמרה גבוהים יותר, פוחתים סיכוני נטישת עגלות קניות והרווח הוא כולו של בעלי החנות הוירטואלית. עם הגעתה של המגיפה נוצר מצב שמי שלא היה לו אתר חנות הזדרז להקים אחד ומי שהגיע מוכן הרוויח.