חנות וירטואלית – מה חשוב לדעת ומאיפה מתחילים?
מעוניין לבנות חנותבתור בעל עסק, אתה בוודאי מכיר את תחושת הסיפוק הגדולה אשר אתה חש כאשר הצלחת לספק ללקוח שלך בדיוק את המוצר שאותו הוא היה צריך. לאחר שהבעלים של חנות וירטואלית מקבלים את ההזמנה ומאשרים את פרטי התשלום, המוצר נשלח אל הלקוח. לרוב, אנשים יעדיפו לקנות אצל חנות וירטואלית שלל מוצרים במחירים זולים יותר מאשר בחנות של ממש, למרות חסרונות קטנים כגון הנקודה שאי אפשר לחוש את המוצר עד לאחר קנייתו וההגעה שלו לבית שלך. למרות כל הנאמר בפסקה הקודמת, חנות וירטואלית קיימתבאינטרנט הישראלי רק בשנים האחרונות. בניית חנות וירטואלית מאפשרת לנו גם להציג את כל מרכולתנו ללקוחות, בעוד שבחנות פיזית אנו מוגבלים מבחינת מקום. גם באינטרנט נחשב כמה כסף יעלה לנו להקים עסק פשוט ביותר של חנות וירטואלית למכירת מוצרים מסויימים. סיכום -חנות וירטואלית יכולה לקדם הרבה מאוד אנשים שחשבו תמיד להיות עצמאיים בעבר לצורך פתיחת העסק העצמאי כיום אפשרי לפתוח פתיחת עסק וירטואלי וכך יכולים לפתוח ולהגשים חלום בצורה זולה יותר עם פחות סיכונים וככה לבאמת אפשר להתפתח ללא בעיות גדולות מה שנותן לעסק לגדול ולהפתח בצורה הטובה ביותר שאפשר כיום בימנו עם ההוצאות שיש בעידן שלנו . בנוסף, חנות מקוונת מאפשרת לבעל העסק לנהל ולעדכן את מלאי המוצרים שלו במהירות וביעילות, לעומת חנות פיזית בה צריך לדאוג כל רגע למלאי מתאים.
כאשר לקוחות חנות וירטואלית יכולים להשתמש באתר החנות במהירות וביעילות, סיכויי ההמרה גבוהים יותר, פוחתים סיכוני נטישת עגלות קניות והרווח הוא כולו של בעלי החנות הוירטואלית. במסגרת החבילות הסטנדרטיות ניתן להקים חנות וירטואלית לאתר שלכם במהירות ובנוחות, ולנהל אותה בקלות באמצעות ממשק ניהול נוח. לקוחות מכל מקום ובכל שעה יוכלו לקנות בחנות, היישר מהמיטה או מהמשרד שלהם, בקלות ובנוחות, ואתה מצידך לא צריך לדאוג לתשלומי שכירות, חשבונות חשמל, משכורות וגיוס כוח אדם. קשה מאוד להתחרות עם תחושת הנוחות בהזמנה מקוונת היישר מהספה בסלון או מהמשרד הביתי. מבחינה טכנולוגית, האפשרות לבנות חנות וירטואלית הייתה קיימת כבר הרבה מאוד שנים, אין שום חידוש טכנולוגי מרשים באשרותלייצר מסחר דרך האינטרנט. היום עדיין אפשר לעשות זאת, ואפשר גם לפתוח את המחשב, להתחבר לרשת האינטרנט ולערוך קניות באמצעות חנות וירטואלית. לפי סקר של איגוד האינטרנט הישראלי שנעשה בתחילת 2020, 85% מכלל משתמשי האינטרנט בישראל מבצעים קניות באתרים ישראליים ובאתרים בינלאומיים, לעומת 63% שנדגמו בסקר בשנת 2017. בימים אלו, כל בעל עסק שלא בונה פלטפורמת מכירה ראויה באינטרנט ולא מבצע פעולות קידום חנות בגוגל וברשתות החברתיות, למעשה מקטין את סיכויי המכירה וההישרדות העסקית שלו בשוק בו פועל. ניתן להיכנס לאתר אשר מציג חנות וירטואלית מלאה במוצרים, ובה אוכל לבחור מוצרים שאני מעוניין לרכוש לתוך "סל קניות", ממש כפי שעושים במציאות.
באינטרנט כמובן לא ניתן לרכוש מוצרים במזומן כפי שעושים בחנות רגילה שניתן למצוא ברחוב, אלה משלמים באמצעות כרטיס אשראי, ויזה, ישראכרט וכולי. אצל חנות וירטואלית אפשר למצוא מגוון שלם של מוצרים מסוגים שונים, אין טירחה מיותרת, אפשר לקנות הכל מהבית ללא בזבוז זמן מיותר. כאשר בונים חנות וירטואלית, חשוב מאד להקפיד על מספר כללים. במאמר הזה אנסה לשפוך אור על האפשרויות שבהקמת חנות כזו. חנות וירטואלית היא בעצם מערכת של מסחר אלקטרוני שבו ניתן לרכוש דברים באמצעות האינטרנט, ממש כמו בחנות רגילה ברחוב. ראשית, חשוב לדאוג שהאתר יהיה מאובטח ברמה גבוהה, על מנת שלקוחות ירגישו בטוחים להשאיר את פרטי כרטיס האשראי שלהם באתר ולא יימנעו מרכישה בחנות הוירטואלית. הקמת חנות וירטואלית לא תביא בהכרח להיקפי מכירות גדולים אך היא ללא ספק יכולה להוות כלי פרסומי ושיווקי אשר יביא להגברת המכירות בחנות או בחברה המספקת את המוצרים בעולם הלא וירטואלי. האם דפי המוצריםיוצרים תגיות וטייטלים שישארו גם כאשר המוצרים בדף ישתנו?
האם המערכת יכולה ליצור דפי תוכן, אין קידום אתרים באינטרנט ללא דפי תוכן, הרי מאמרים ומילים זה חלק חשוב מקידום. משנת יסודה (2000) רכשה החברה מוניטין בזכות בניית אתרים למאות חברות ופיתוח מגוון פתרונות תוכנה ואינטרנט, מקוריים ויצירתיים, לעסקים מובילים בישראל וברחבי העולם. דמי מוניטין הם תשלום כספי עבור שימוש בשם המותג, כאמצעי פרסום ושיווק. יש לציין כי אחסון אתרים מבוסס SSD עבור חנות וירטואלית משמעותי מאד לחוויית הקניה של לקוחות החנות והאפשרות להפוך אותם ללקוחות קבועים בה. גם במידה והינכם חוששים מהרשת ולא מבינים דבר במחשבים, אין לכם סיבה לוותר על בניית חנות אונליין – כיום אתרים אלו נבנים על בסיס מערכות נוחות במיוחד שלהן ממשק ניהול ידידותי לכל משתמש. סטודיו Ce.El מתמחה בפיתוח אתרים מכל הסוגים, תדמיתיים ומסחריים. היתרון העצום בהקמתה הוא עלויותיה הנמוכות אשר מסתכמות בבניית אתר של חנות וירטואלית מקוונת ותחזוקה שוטפת שלו על ידי בעליו הכוללת : מעקב אחר הזמנות נכנסות, מתן שירות לקוחות וניהול מלאי. חנות וירטואלית יכולה למכור כל מוצר כיוון שהיא לא מוגבלת במקומות אחסון וירטואליים, ומצד שני אין בלאי למוצרים כיוון שאין תחזוקה של מלאי במחסן גדול. המטרה היא להעניק לגולשים את תחושת השייכות שהם כל כך זקוקים לה ולפתוח עבורם דלת לעולם חדש, מבלי להתפשר על דבר. לפניההסבר המקצועי על מה ההבדל בין קידום של חנות וירטואלית בגוגל לבין קידוםשל אתר תדמיתי רגיל, אני רוצה לתת כמה הגדרות לגבי מהי בכלל חנות וירטואליתומהו בעצם קידום אתרי אינטרנט בגוגל.